Sunday 19 March 2017

Teknik Mudah Penulisan Ulasan ( Bahagian B)

Teknik Mudah Penulisan Ulasan (Bahagian B)

Seketika di kelas tahun 4....
Mr.Fafa: Cikgu !Cikgu! Cikgu nak buat sushi ke hari ni?
Cikgu: Eh kamu ini,bukanlah.Hari ini, cikgu nak ajar kamu teknik 
           penulisan ulasan.
Mr. Fafa: Tapi cikgu, apa kaitan gambar sushi itu dengan apa kita 
                nak belajar hari ini?
Cikgu : Haaa..itulah..sebab teknik ini dikenali sebagai teknik
             'SUHSI'
Mr. Fafa: Haha..Sushi..sushi..

Itulah keadaannya bila berdepan dengan kanak - kanak yang penuh daya imaginasi ini..
Lain kita nak ajar..lain mereka fikir..


Teknik @ formula ini saya dapat daripada cikgu senior sekolah saya.Katanya diperolehi daripada buku kerja yang dibelinya.(lupa pulak nama buku kerja itu)
kredit jua kepada cikgu senior & penulis buku kerja tersebut.

Maka, dengan idea 'SUHSI'..
Saya perincikan lagi cara - cara penulisan ulasan ini dengan langkah - langkah yang lebih jelas.
Ini bagi memudahkan murid - murid saya untuk memahami langkah - langkah penulisan ini dengan lebih mudah..
Bukan mudah untuk bagi murid- murid saya faham...
Saya perlu menggambarkannya dalam bentuk yang konkrit...


Klik link di bawah..
Teknik SUHSI




EkspresiJiwa: Murid - murid nampak lebih bersemangat ketika sesi P&P. Misi mewujudkan pembelajaran yang menyeronokkan..




No comments:

Post a Comment